Skip to content

Határtalanul jól éreztük magunkat Erdélyben! 2019.04.08-09-10

Beszámoló

Köszönjük a sofőr bácsiknak, Zoli és István bácsinak, hogy elvittek és szerencsésen haza is hoztak bennünket Erdélyből. Enikőnek pedig a tartalmas és sokszor megható idegenvezetést.

Első nap:

Kis csapatunk korán kelt, de megérte mivel három szép és tartalmasnak napnak nézünk elébe.

Vállaj településen keresztül jutottunk ki az országból. Megálltunk Nagykárolynál Kaffka Margit írónő szülőháza előtt, Petőfi Sándor emlékműnél és a Károlyi-kastélynál. Következő úticélunk Érmindszent volt Ady Endre szülőháza. Itt az emlékműnél elmondtunk egy verset megemlékezve Ady Endréről (koszorúzás). Zilah településen a református középiskolába is bementünk. Majd elérkeztünk és elfoglaltuk Torockón a szállásunk, amely a Székelykő lábánál volt. Gyönyörű látvány – egy alföldi embernek, ebben mindannyian egyet értettünk ott akkor.

Második nap:

Reggeli után elsétáltunk (ott Torockón) Böjte Csaba gyermekotthonába és megnéztük a Néprajzi múzeumot. Útra keltünk Tordára a Tordai hasadékhoz és a sóbányához. Kolozsváron a Mátyás király emlékművet és a szülőházát is meglátogattuk. Majd elsétáltunk a Farkas utcai református templom-Szent György szobrához. Vége a napnak irány Torockó a szállás.

Harmadik nap:

Ébredés, reggeli búcsúzás vendéglátóinktól útnak indultunk haza. de út közben megálltunk több helyen is. Nagyenyed a Bethlen Gábor vártemplom előtti 1848-as emlékműnél (megemlékezés) majd Bethlen Gábor kollégiumnál. Gyulafehérváron a Szent Mihály Székesegyházat csodálhattuk meg és a Károly kaput. Déván csak átutaztunk, de Déva vára messziről megnéztük. Aradon a vértanuk emlékművénél megemlékeztünk róluk. Gyula határátkelés.

A képeknek helyettesítő szöveget kellene megadni, ami a kép tartalmát mutatja be röviden.  Ha nem írsz hozzá ilyet, jelöld be, hogy díszitésre használt kép.

Egy igen szép és tartalmas három napon vagyunk túl. Megérte a koránkeléseket és a sok sétálást!