Skip to content

Határtalanul Horvátországban 2024

A „Határtalanul” pályázatnak köszönhetően élményekben gazdag négy napot, 2024.06.03-06-ig Horvátországban tölthettünk.
1.nap
Déltől délutánig keltünk át a Dráván, aztán meglátogattuk a Magyar Oktatási és Művelődési Központot, megismerkedtünk az eszéki várral. Délután tettünk egy sétát a Kopács-réti Nemzeti Parkba, majd fapallókon sétáltunk a mocsaras terület felett. Ezután ellátogattunk a Várdaróci Tájházba, ahol megismerkedtünk az ottani magyarság hagyományaival. Aztán megérkeztünk az 1. napi szállásra, Pélmonostorra.
2.nap
Reggel mentünk Juhász Sándor pincészetébe, ahol lehetet venni bort. Délben városnézésre indultunk Horvátországnak a fővárosába, Zágrábba. Ott megnéztük Jelassic lovas szobrát a főtéren, majd átsétáltunk a felvárosban. Estére megérkeztünk a 2. és 3. napi szállásra, Crikvenicára.
3.nap
Reggel Fiumébe látogattunk, ahol megnéztük Fiume történelmi városát. Itt megismerkedtünk a kormányzói palotával és a Magyar Királyi épülettel. Ezután megnéztük Abbáziát. Itt sétáltunk a tengerparton és
felkerestük a Hotel Palace Bellevue-t, majd hájókáztunk az Adriai tengeren.
4. nap
A 4. nap volt az utolsó nap. Délben ellátogatunk Varasdra, ami 20 évig Horvátország fővárosa volt.
Utána felkerestük erdélyiek várát, azután tettünk egy sétát Európa talán legszebb barokk belvárosában, délután elmentünk Csáktornyába, ott megnéztük Zrínyi sasfészkét, majd tettünk egy sétát a Csáktornyai várnál,
ahol Szent Jeramos Szlavóniai Szent szobrát megnéztük.
Este egy hosszú visszafele út után fáradtan, tele élménnyel értünk haza.

Czikolai Kristóf, Kiss Dávid 7.a

Határtalanul – Horvátország galéria
Error 190: Invalid OAuth Access Token. Try using the admin panel to re-validate your plugin.