Skip to content

Őszi hittantábor Egerben 2017. október 5-7.

Iskolánk az Emberi Erőforrás Támogatáskezelőtől elnyert pályázat keretében támogatásban részesült, melynek összegéből hittan táborban tudott részt venni 20 tanuló.

Az Egri Főegyházmegye kiegészítette a tábor költségvetését.

2017. október 5-én 20 gyermekkel (7 lánnyal és 13 fiúval) útnak indultunk Egerbe. Nagyon korán indultunk, ám ez semmit nem vett el lelkesedésünkből. Szálláshelyünkön, a Szent János Lelkigyakorlatos Házban elfoglaltuk szobáinkat, majd nyakunkba vettük a várost.

Első nap délelőtt megtekintettük a gyönyörű és érdekes Marcipániát, ahol bármit láttunk minden marcipánból készült. Majd rövid sétával betértünk a Tűzoltó Múzeumba. Szállásunkra visszafelé menet időt szakítottunk egy kis imára a Szent Bernát ciszterci templomban. Ebédünk elfogyasztását követően már vártak bennünket az Eszterházy Károly Egyetem Varázstornyában, ahol tényleg „varázslatot” láthattunk a Varázsteremben. Hosszú sétát tettünk az Érsekkertben, majd megéhezve tértünk vissza szállásunkra. Sok pihenésre nem volt időnk, a vacsora után randevúnk volt Dottikával. „De ki is/ mi is az a Dottika?”- kérdezték többen.  A városnéző kisvonat, melyen kis csapatunk annyira jól érezte magát, hogy le se akart szállni. Lélegzetelállító látványt nyújt Eger éjszakai fényeivel. Kellemesen elfáradva tértünk nyugovóra.

A második nap sem telt el kevésbé élménydúsan. A délelőttöt a gyönyörű Érseki Palotában töltöttük, ahol idegenvezetőnk segítségével mindennel megismerkedtünk. Még Érsek atya magánkápolnáját is láthattuk. Délután az Egri Várat foglaltuk el, ezután a Dobó téren található Minorita templomot csodáltuk meg. Este csapatokba verődve kvíz kérdésekre válaszoltunk.

Harmadik nap délelőtt 2000 ministránssal együtt részt vettünk a Ministráns Találkozón a Bazilikában, ahol dr. Erdő Péter bíboros atya celebrálta a szentmisét.  Lelkileg feltöltődve léptünk ki a Bazilika kapuin, majd készültünk a hazaindulásra.

A táborban és a buszon is jókedvűek voltunk, bár kicsit szomorkásak, hogy haza kellett jönnünk. Reméljük, jövőre is lesz lehetőségünk eljutni ide. Hálásak vagyunk a Jóistennek a gyönyörű időjárásért, az élményekért, az együtt töltött napokért!

Köszönjük a támogatást az Egri Főegyházmegyének, az iskola vezetőségének, valamint Markó Judit tanárnőnek a szervezést!